TUDUHAN KAFIR TERHADAP MUJAHIDIN PATANI


Media yang kebanyakannya dikuasai oleh thagut sekian lama cuba memainkan sentimen kaum Muslimin dengan memetik dakwaan-dakwaan palsu oleh jurucakap-jurucakap Tentera Kerajaan Musyrikin Buddha Thailand yang mendakwa Mujahidin melakukan pembunuhan terhadap orang-orang Islam di Pattani Darussalam.Penjelasan kami terhadap hal di atas seperti berikut:Pertama: Seluruh pejuang-pejuang membebaskan Pattani tidak pernah terlibat dengan pembunuhan terhadap kaum Muslimin sebagaimana yang didakwa oleh Tentera Kerajaan Musyrikin Buddha Thailand.
Kami menegaskan bahawa dakwaan sedemikian adalah usaha keji yang dilakukan oleh Tentera Kerajaan Musyrikin Buddha Thailand untuk memalingkan sokongan kaum Muslimin di Pattani Darussalam yang selama ini diberikan kepada pejuang membebas patani. 
Kami tegaskan juga bahawa didalam agenda perang saraf tentera Thailand, terdapat doktrin yang membolehkan mereka membunuh kaum Muslimin di Bumi Pattani Drussalam, untuk kemudiannya dipertanggungjawabkan kepada pejuang-pejuang, dalam usaha mereka untuk membuatkan kaum Muslimin marah dan hilang kepercayaan mereka terhadap Mujahid Fi Sabilillah.Kedua: Golongan ansar memang ada menjalankan siri-siri pembersihan terhadap munafiq mata-mata pemberi maklumat kepada Tentera Kerajaan Musyrikin Buddha Thailand (anjing penjajah). Ini dilakukan memandangkan golongan ini (munafiq mata-mata pemberi maklumat) banyak mendedahkan maklumat kepada Tentera Kerajaan Musyrikin Buddha Thailand sehingga mengakibatkan ada Mujahidin dan keluarga mereka yang diancam, dibunuh dan ditawan. Namun, siri-siri pembersihan ini dijalankan dengan penuh hati-hati dan dibincangkan terlebih dahulu dengan para amir yang dipertanggungjawabkan.
Para munafiq mata-mata pemberi maklumat itu juga akan hanya dibunuh setelah terdapat bukti yang benar-benar dapat diyakini. Para munafiq/mata-mata pemberi maklumat itu juga pada kebiasannya akan diberikan 3 kali peluang bertaubat melalui peringatan berbentuk surat dan peringatan-peringatan lainnya, dan jika mereka tetap tidak berubah, barulah pembunuhan keatas mereka akan dijalankan. Perlu ditegaskan, pembunuhan hanyalah terhadap si munafiq itu sendiri. Keluarganya sama sekali tidak akan dilibatkan.Ketiga: Setiap operasi amaliyyah yang dilakukan oleh Mujahidin daripada golongan Muhajirin mahupun Ansar sentiasa mengambil kira keselamatan kaum Muslimin. Kami tidak akan secara sengaja cuba membunuh orang-orang yang beriman. Namun, sekiranya ada kaum muslimin yang tercedera terbunuh dalam operasi amaliyah yang dilakukan, itu betul-betul merupakan sesuatu yang tidak disengajakan dan tidak termasuk dalam prosedur arahan tetap operasi kami.Sekian penjelasan daripada kami. Semoga penjelasan ini dapat menghentikan fitnah yang selama ini dihadapkan kepada kami.Dan kemenangan itu milik Allah seluruhnya.

Penulis...

Muhajirin Patani

1 Response to "TUDUHAN KAFIR TERHADAP MUJAHIDIN PATANI"

  1. Unknown says:
    23/4/10

    Cinta Tanah air sebahagian dari iman.
    Tanah air Patani Darussalam kini telah dizhalimi. Memang keharusan lagi untuk memperjuangkan kemerdekaan.
    Mungkin saat ini hanya do'a dan publikasi mengenai Patani dan kondisi yg terjadi di sana yg dapat kami bantukan.
    Salam ukhuwah

Posting Komentar

CINTA KEDAMAIAN LEBIH CINTA KEMERDEKAAN